dissabte, 17 de novembre del 2012

Bellmunt - Salt del Mir

La ruta al Wikiloc

Mapa de la ruta
Deixem el cotxe a l'aparcament habilitat que hi ha a pocs metres del cim i pugem per una pista encimentada primer i uns graons després, fins arribar al Santuari de Bellmunt.

Santuari de Bellmunt.
Per desgràcia, el dia es presenta boirós i no ens permetrà gaudir de les fantàstiques vistes de l'entorn.

Aquesta és una passejada atípica, doncs l'anada la farem de baixada amb un descens acumulat d'uns 600 metres i ens tocarà patir una mica a la tornada.

Panell informatiu del Santuari.

Font de Sant Marc al costat de l'ermita.

Les marrades de Bellmunt.
Baixem del Santuari per un camí ombrívol i humit, serpentejant una fageda, anirem amb molt de compte vigilant les pedres lliscants que s'amaguen sota la catifa de fulles.

La fageda

Encreuament de camins.
Havent deixat el camí anteriorment esmentat, anirem per pistes amples fins arribar a la casa del Bosquetell.

Una de les poques ascensions que tindrem en el camí d'anada, la pujada al collet de Bosquetell.

Collet de Bosquetell.

A partir d'aquí, ens tocarà seguir un corriol amb forta baixada fins arribar al Clot de les Maduixes.

Trobem gírgoles en un tronc mort.

Una curiosa  passarel·la  de fusta, subjectada amb troncs fent de pilars, sobre la riera de la Foradada.

Restes d'un forn.

Maquinària del molí del Mir.

Panell informatiu del molí del Mir.

Moles de pedra ben conservades del primer molí.

Ruïnes del tercer molí que hi havia per la zona.

Salt del Mir.
Espectacular salt d'uns 35 metres d'alçada que llisca sobre una tosca semi-circular de formació calcària.

Cova del salt.
A partir d'aquí, ens tocarà fer tot el camí de tornada acompanyats d'una forta pluja (en ocasions) que ens obligarà a tornar pel mateix camí d'anada i deixar per una millor ocasió el camí de tornada que havia dissenyat a casa el dia anterior, que des de les ruïnes de la casa del Bosquetell, aniríem fins el collet de la Balma d'en Micó, passaríem pel Termenal i pujaríem de nou al Santuari de Bellmunt.

Arribem de nou al Santuari de Bellmunt, ben xops i enfredorits.

1. Hem vist un parell de cops el Salt del Molí i també hem estat temptats de pujar a Bellmunt pel camí que descriviu, però ens temíem que fer-ho en BTT, fora massa agosarat. I no estic, personalment, preperat per pujar la bicicleta a l'espatlla.
    Una entrada molt detallada.

1. Gràcies perl teu comentari,

El camí que vam fer de tornada del salt del Mir a Bellmunt, com molt bé dius, no crec que sigui el més adient per fer amb bicicleta, però he vist ciclistes a cada lloc... que ja no sé que pensar.